Marketing cyfrowy – co to jest?

Obecnie marketing cyfrowy jest jedną z najważniejszych inicjatyw strategicznych dla firm. Dzisiejsi konsumenci lubią wiedzieć jak najwięcej na temat produktów lub usług, które chcą kupić. Wiele osób korzysta z internetu, aby uzyskać informacje na temat firm i produktów. Wykorzystanie różnych strategii marketingu cyfrowego do cyfrowej promocji firmy pomaga dotrzeć do odbiorców za pośrednictwem kanałów, z którymi są związani.

Zanim przejdziemy do  tematu rodzajów marketingu cyfrowego, najpierw spróbujmy zrozumieć, czym jest marketing cyfrowy.

Co to jest marketing cyfrowy?

Marketing cyfrowy odnosi się do każdej strategii marketingowej, która wykorzystuje urządzenia elektroniczne.  Nawet reklamy radiowe i telewizyjne są cyfrowymi strategiami marketingowymi, choć marketing cyfrowy ewoluował,a nowe metody są znacznie bardziej skuteczne.

Marketing cyfrowy jest ważny, jeśli chodzi o konkurencyjność i znaczenie w twojej branży. Jeśli Twoja firma nie zaznaczyła swojej obecności w internecie tracisz niezliczone możliwości dotarcia do grupy docelowej.

Rodzaje marketingu cyfrowego

Istnieje wiele rodzajów marketingu cyfrowego, które można wykorzystać, aby zwiększyć zasięg odbioru przez grupę docelową do której jest skierowana jego treść. Korzystanie z wielu różnych kanałów marketingu cyfrowego może pomóc stworzyć dobrze zakrojoną kampanię reklamową, która przyniesie najlepsze wyniki.

Aby pomóc określić, które strategie marketingu cyfrowego mogą być idealne dla Twojej firmy, opisaliśmy  sześć najskuteczniejszych jego rodzajów:

1. Content Marketing

Content marketing odnosi się do informacyjnych, cennych treści, takich jak wpisy na blogu, filmy instruktażowe i inne materiały . Ten rodzaj marketingu pomaga połączyć się z odbiorcami i odpowiedzieć na ich pytania. Może również pomóc w generowaniu potencjalnych klientów i sfinalizowaniu sprzedaży. Treści powinny być regularnie publikowane z myślą o grupach docelowych. Idealnie  by było, gdyby twoja marka stała się zaufanym głosem w branży, publikując wysokiej jakości, niezawodne treści. Wówczas twoi odbiorcy przyjdą do ciebie jako pierwszego, aby uzyskać informacje na temat najnowszych trendów w branży.

2. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) to strategia tworzenia treści w taki sposób, że wyszukiwarki takie jak Google zaliczą twoją stronę wysoko na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Google używa algorytmów, aby zdecydować, jak trafna jest Twoja strona dla słów kluczowych, których użytkownik szuka. Algorytmy te są często aktualizowane, a strategie SEO muszą być dostosowywane regularnie, aby były skuteczne. Gdy optymalizacja jest wykonana prawidłowo, wyszukiwarki umieszczą twoja stronę wysoko w wyświetlanych wynikach.

3. Pay-per-Click

Marketing w wyszukiwarkach lub SEM odnosi się do płatnych reklam, które pojawiają się w górnej części SERP. Koszt tych reklam zazwyczaj zależy od liczby kliknięć, które otrzymuje link, stąd „pay-per-click”.Gdy zapłacisz za te najlepsze sloty SERP, obok Twojego adresu URL pojawi się etykieta „Reklama”. Pomimo wiedzy konsumentów, że są to reklamy, wielu nadal klika te linki i może to być bardzo skuteczna strategia marketingu cyfrowego.

4. Marketing w mediach społecznościowych

Dzięki marketingowi w mediach społecznościowych ich platformy są wykorzystywane jako kanał marketingu cyfrowego. Reklamy można kupić, aby dotrzeć do nowych odbiorców lub utworzyć profil dla swojej firmy na dowolnej platformie mediów społecznościowych i tworzyć posty, aby reklamować nowe produkty, sprzedaż lub publikować związane z tematem strony treści.

Platforma mediów społecznościowych, z której zdecydujesz się korzystać, powinna zależeć od rodzaju odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Na przykład wg statystyk Instagram najlepiej dociera do odbiorców w wieku od 25 do 29 lat, podczas gdy do grupy  65+ najłatwiej dotrzeć za pośrednictwem Facebooka.

5. Marketing afiliacyjny 

Współpraca z partnerem lub influencerem może zwiększyć zasięg odbiorców. Spróbuj znaleźć do współpracy osoby, które są dobrze znane i szanowane w swojej branży. Mogą one tworzyć treści promujące twoją firmę lub produkt oraz udostępniać link do twojej witryny. Za każdym razem, gdy sprzedaż zostanie zakończona lub zostanie kliknięty link, influencer / partner otrzyma prowizję.

6. E-mail marketing

Gdy ktoś odwiedzi Twoją witrynę lub firmę, poproś go o dołączenie do listy subskrybentów poczty e-mail. Za ich zgodą możesz wysyłać wiadomości e-mail dotyczące sprzedaży, wydarzeń specjalnych, promocji lub nowych produktów. E-mail marketing jest często niedoceniany a niesłusznie… Najważniejszą częścią tego kanału marketingu cyfrowego jest, że powinien on stanowić jakąś wartość dla odbiorców. Zaoferuj im ekskluzywne oferty, których nie otrzymają nigdzie indziej. W ten sposób można zbudować wzajemnie korzystne relacje, które zwiększają lojalność wobec marki.

Teraz  przyjrzyjmy się szczegółom kiedy i w jaki sposób korzystać z różnych rodzajów marketingu cyfrowego.

Kiedy i jak korzystać z różnych rodzajów marketingu?

W zależności od tego, na którym etapie znajduje się twoja firma, różne strategie marketingu cyfrowego będą ci różnie służyć.

Dla nowych firm, które chcą poszerzyć zasięg swoich odbiorców, SEM, social media i affiliate / influencer marketing może pomóc szybko dotrzeć do nowych odbiorców. Po utworzeniu grupy odbiorców skoncentruj się na tworzeniu cennych treści i zwiększaniu lojalności wobec marki za pośrednictwem kanałów takich jak e-mail marketing. Utwórz tę zawartość z myślą o SEO, aby Twoja witryna stale generowała ruch.

  • Jakie rodzaje marketingu cyfrowego są najlepsze dla Twojej firmy?

Wybór najlepszej strategii marketingu cyfrowego dla twojej firmy może być trudny. Jedną z najważniejszych rzeczy do rozważenia jest grupa odbiorców. 

  • Do kogo próbujesz dotrzeć i gdzie oni szukają informacji?

Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę niszowych odbiorców, którzy wiedzą dużo o branży, informacyjna treść bloga będzie stanowiła dla nich wartość i przyciągnie ich.

Jeśli próbujesz dotrzeć do młodych osób, jednym z najbardziej przydatnych narzędzi są media społecznościowe. Dowiedz się, które rodzaje platform marketingu cyfrowego są najbardziej popularne wśród twoich docelowych odbiorców i zacznij tam działać w ramach kampanii marketingowej firmy

Zobacz wyniki dzięki marketingowi cyfrowemu

Nie ma jednej właściwej odpowiedzi, jeśli chodzi o budowanie skutecznej strategii marketingu cyfrowego. Każda firma ma swoje unikalne wymagania i odbiorców. Należy mieć te potrzeby i ten target na uwadze, żeby móc tworzyć strategie przy użyciu przykładów  marketingu online zawartych w tym  artykule. Dzięki dobrej kampanii marketingu cyfrowego zaczniesz szybko dostrzegać wyniki, które pomogą Twojej firmie rozwijać się.