Skuteczne techniki prowadzenia Fanpage

Wielu przedsiębiorców decydujących się na sprzedaż internetową, nie docenia mocy, jaką mają w sobie Social Media. Odpowiednie wykorzystanie fanpage na Facebooku pomaga kształtować wizerunek firmy, wspierać działania sprzedażowe, promować produkty i usługi, pozyskiwać i obsługiwać klientów, a nawet rekrutować nowych pracowników.

Możliwości, jakie dają nam media społecznościowe są nieograniczone i tylko od nas zależy, jak je wykorzystamy. Aktualnie na Facebooku, tylko w Polsce znajduje się 16 milionów użytkowników, więc mamy bardzo dużo możliwości dotarcia ze swoim przekazem marketingowym.

Dlaczego warto założyć fanpage firmowy na Facebooku?

Pierwszym i najważniejszym powodem, dla którego warto założyć fanpage swojej firmy na Facebooku jest to, że możemy w ten sposób kreować wiarygodny wizerunek przedsiębiorstwa. Kolejną zaletą jest szybkie dotarcie do fanów własnej marki, aby informować ich o nowościach oraz różnego rodzaju zmianach.

Profil filmowy na Facebooku daje również możliwość sprawnego uaktualniania oferty, przekazywania informacji o promocjach oraz prowadzenia dyskusji z użytkownikami serwisu. Systematycznie i skutecznie prowadzony fanpage odgrywa bardzo ważną rolę w promowaniu biznesu.

Każdy, kto zastanawia się nad tym, czy założyć fanpage powinien wziąć pod uwagę to, że na profilu filmowym możemy:

  • przeglądać statystyki, które pomagają zobaczyć, jaka grupa użytkowników jest najaktywniejsza,
  • planować posty,
  • dodawać przyciski call to action, aby użytkownik pobrał darmowy poradnik, wysłał wiadomość, zarezerwował termin wizyty albo dokonał zakupu.

Jak skutecznie rozkręcić fanpage w Social Media?

Żeby skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku oraz wybić się na tle konkurencji, a także przykuć uwagę nowych odbiorców należy przede wszystkim postawić na tworzenie unikalnych, ciekawych i różnorodnych treści. Na profilu firmowym powinniśmy publikować dobry kontent, materiały wideo, ciekawostki, porady oraz inne treści powiązane z marką.

Wszystko, co będziemy zamieszczać, powinno również w jakiś sposób zachęcać użytkowników do aktywności, ponieważ dzięki komentarzom i laikom możemy uzyskać znacznie większe zasięgi i dotrzeć do szerszego grona ludzi.

Warto na fanpage publikować:

  • treść,
  • video,
  • gify,
  • linki z innych mediów,
  • animowane grafiki,
  • a nawet śmieszne memy powiązane z naszą marką.

Jeśli nie jesteśmy w stanie wyprodukować materiałów w różnych formatach to warto zadbać o to, aby grafiki były jak najbardziej atrakcyjne dla widza. Powinny tam znajdować się elementy, które przykuwają uwagę, czyli logo, odpowiednie napisy, a także inne dodatki graficzne.

Istotny jest również aspekt merytoryczny treści, które publikujemy w mediach społecznościowych. Najważniejsza jest zasada dotycząca tego, że liczy się jakość, a nie ilość. Nie powinniśmy więc zbyt często spamować swoimi postami, ale z drugiej strony nie możemy dać o sobie zapomnieć.

Zdecydowanie lepiej jest publikować rzadziej, dopracowanymi i sprawdzonymi informacjami, które są krótkie i rzetelne, niż wrzucać każdego dnia, co kilka godzin jakikolwiek post. Warto także sprawdzić w statystykach, o której godzinie nasi fani są najaktywniejsi i zastosować częstotliwość publikacji zgodnie z oczekiwaniami odbiorców.

Co jeszcze warto wiedzieć, aby skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?

Fanpage jest także łatwym i szybkim sposobem komunikacji pomiędzy klientem a marką. Dobrze jest więc zatrudnić osobę, która będzie odpowiedzialna za odpowiadanie na przesłane wszystkie pytania klientów, ponieważ pomoże to zwiększyć wiarygodność oraz zbudować odpowiednie relacje.

Istotne jest również to aby budować i pielęgnować relacje z klientami poprzez pochwały w komentarzach oraz zachęcanie ich do dalszych rozmów. Musimy mieć świadomość tego, że wielu potencjalnych klientów zawsze przed dokonaniem zakupu czyta komentarze oraz opinie innych internautów.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest język komunikacji. W każdej branży są pewnego rodzaju słowa oraz wyrażenia, którymi posługuje się firma, jak i klienci. Dobrze jest więc ustalić z góry strategię komunikacji, aby była odpowiednia dopasowana do profilu biznesowego i sprzedawanego asortymentu lub świadczonych usług.

Jak jeszcze można skutecznie promować fanpage na Fb?

Ostatnim bardzo ważnym aspektem skutecznego prowadzenia fanpage na Facebooku jest płatna promocja. Pozwala ona dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, promować posty, zwiększać zasięgi oraz zachęcać do zakupu.

Możemy reklamować się do naszych fanów lub naszych klientów albo do całkowicie nowych osób, które chcemy zainteresować naszym biznesem.

Płatna promocja umożliwia nam:

  • promowanie standardowych postów,
  • video,
  • zachęcanie do zakupu produktów lub usług,
  • zarejestrowania się na webinar,
  • zarezerwowania miejsca na szkolenie lub seminarium.

Wykorzystanie tych wszystkich możliwości pozwoli nam rozwijać zasięgi oraz zdobywać coraz więcej fanów. Istnieje również funkcja na Facebooku która nazywa się “Zaproś’. Dotyczy ona osób, które polubiły jakikolwiek post zamieszczony na naszym fanpage, ale nie są jeszcze naszymi fanami. Możemy w ten sposób zapraszać takich ludzi do naszej strony.

Facebook aktualnie jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym na całym świecie. Korzysta z niego ponad miliard użytkowników, więc możemy dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym do ludzi w każdym kraju. Warto więc wykorzystać jego możliwości i wprowadzić skuteczne techniki prowadzenia fanpage.